Spædbarnsterapi

Bygges op med 3 elementer, der alle går igen til hver session

Spædbarnsterapi handler om at give barnet sin historie tilbage. Gennem samtaler med forældrene indsamler jeg barnets livshistorie og de oplevelser, der kan have været svære.

Herefter formidler jeg denne historie til barnet på en måde, der er tilpasset dets udviklingsniveau og behov.

Metoden er udviklet af den franske børnelæge og psykoanalytiker Francoise Dolto og hendes elev Caroline Eliacheff. Metoden er, som den praktiseres i Danmark, udviklet af Inger Poulsen og Inger Thormann. Begge er stiftere af Dansk Institut for Spædbarnsterapi.

3 væsentlige sætninger i spædbarnsterapi er:

“Alt usagt binder energi”

“Lad aldrig barnets smerte blive glemt”

“Lad aldrig barnet være alene med det smerte”

Spædbarnsterapi igangsættes:

Jeg udarbejder herefter skriftligt materiale

Opfølgende samtaler af spædbarnsterapien


Hvorfor spædbarnsterapi?

Tidlige traumer kan påvirke barnets udvikling og trivsel.

Ved at sætte ord på det, der har været svært, hjælper vi barnet med at frigøre den energi, der er bundet i traumet, og giver det mulighed for at komme videre i sin udvikling.

Et spædbarnsterapiforløb er noget særligt

Her inviteres barnet, den unge eller voksne ind i et nænsomt og respektfuldt rum, hvor dets oplevelser, følelser og begyndelser i livet får plads, og bliver mødt med ord og nærvær.

Forløbet tilpasses helt særligt til den enkelte og dets historie.

Du kan derfor ikke booke det direkte via online booking.

Hvis du ønsker et forløb, er du meget velkommen til at sende mig en mail eller ringe til mig. Her kan vi sammen kan afklare behov, og hvordan et forløb kan tilrettelægges.

  • Anbefaling

    ” Jeg vil bare lige fortælle dig, du har gjort en meget stor forskel for en mor og hendes søns relation. 
    Efter Spædbarnsterapien har de nu en anden og bedre relation, hvor de nu kan tage ex. i bio sammen alene. Sønnen er nu så tryg ved sin mor og samværet føltes bedre og dybere”

    Min opgave havde været et Spædbarnsterapiforløb for drengen som var anbragt. Sønnen ville inden terapien ikke rigtig være sammen med sin mor og synes at hun var kedelig.

    Relationen mellem mor og hendes søn bliver bedre selv om hendes barn er anbragt, og deres relation havde fået en svær start.
    Sparring fra Krisecenter